A Tata Nano egy miniautó, melyet a világ legolcsóbb autójaként reklámozott az indiai Tata Motors. A kezdeti, 7 évvel ezelőtti kivitelezés azonban nagyon sok kritikát kapott, így most egy jobb kivitelt ígér a gyártó, még mindig alacsony áron. 

üzlet hírességek közlekedés
Ratan Tata a Tata Nano bemutatóján

Erősebb karosszéria, megemelt futómű, a korábbi 33 helyett 38 lóerős motor, nyitható csomagtartó – többek között ezek a változások történtek. Most már nem olcsó, hanem „városi fürge autó”-ként reklámozzák, mert a korábbi reklám fő szava megbélyegezte ezt a típust. 
Egy nagyobb üzemanyagtartályt (24 liter) kapott, a motorja 624 köbcentiméter, kéthengeres, 199 ezer rupiába (8,5 ezer Ft) kerül.

Az eddigiek alapján bátran kijelenthetjük, hogy a Tata konszern nem találta meg számításait a Tata Nano modellel. Legalábbis eddig nem. Az elképzelés az volt, hogy a világ legolcsóbb autójával a motoros úgynevezett autóriksák piacát célozzák meg. A becslések szerint 5 millió motoros riksa közlekedik Indiában.

Meg kell jegyezni azonban, hogy a Tata a Land Rover és a Jaguar megvásárlásával viszont jó üzletet kötött. Ráadásul óriási fricska, hogy a két angol büszkeséget éppen egy volt angol gyarmat vásárolta meg. Ki tudja, lehet, hogy egy napon a Rolls Royce is erre a sorsra jut?

Mindenesetre, levonhatunk egy olyan tanulságot is, hogy sosem maradhat büntetlenül mások nyomorgatása. Ha nem is mindig a hágai bíróság tesz igazságot, az idő biztosan helyrebillenti a karma mérlegét.

Kapcsolódó cikk Indiai közlekedés: mindig ez a játék

üzlet hírességek közlekedés

üzlet hírességek közlekedés
A volt angol büszkeség ma már indiai tulajdonban van. Nem csak a Jaguar, hanem a Land Rover is. Elgyarmatosodnak a gyarmatosítók ?