17 jún

Innovatív környezettudatos életmód: itt az ehető kanál!

40 millió tonna műanyag evőeszközt dobunk el minden évben, legtöbbjüket egyetlen használat után. Indiában egy környezettudatos életmódot folytató vállalkozó zseniális réspiacra talált. Kifejlesztett egy nagyon finom, ehető evőeszközt. A kezdeményezés valóban innovatív. Tegyük hozzá: és sikeres.

A környezettudatos evőeszköz összetétele révén forró és hideg ételhez is illik. Ha pedig étkezés után használója mégsem eszi meg, csak eldobja, hamar lebomlik. Az eddigi eredmények azt mutatják, hogy az ehető evőeszköz lehetne a jövő szemétgondjának egyik megoldása.

főzés környezetvédelem üzlet ahimsza
Nyami. A fagyi után megeheted végre a kanalad is: ehető bio kanalak Indiában.

Statisztika a környezetpusztító életmódról 


A legtöbb műanyag veszélyt jelent a természetre. A Gazdasági Világfórum már néhány éve elképesztő adatokat közölt. Eszerint a globális műanyaggyártás 1964-től 2014-ig 15 millió tonnáról 311 millió tonnáig emelkedett. Várhatóan 2050-ig mindez megduplázódik. Ez az emelkedő szám sokakat megfontolásra késztet. 

Narayana Peesapaty az indiai Andhra Pradesh államban él. Vállalkozó és környezetvédő. Környezettudatos életmódjának köszönhetően zseniális dolgot csinál: ehető evőeszközök gyártásával és forgalmazásával foglalkozik. Cége, a Bakeys a gyönyörű Hyderabad  városában működik, ez az ehető evőeszközök gyártásának központja. A vállalat a világon elsőként ehető evőeszközöket gyárt. Ígéretes megoldás: egy kanál, amit meg lehet enni. 

Eb, aki a kanalát meg nem eszi!

A Mátyás király mesék között van az a sokunk által ismert történet, amikor az okos juhász kivágja magát szorult helyzetében. Vendégségbe hívta a király hűséges jobbágyát, de meg akarta viccelni, és nem tetetett kanalat a levese mellé. Tálalás után pedig így kiáltott: Eb, aki a levesét meg nem eszi! A juhász a kenyér végét szépen lekanyarította, kivájta a belét, majd jóízűen kikanalazta a levest. Aztán megszólalt:

"Eb, aki a kanalát meg nem eszi!"

Nem valószínű, hogy Narayana Peesapaty ismerte ezt a történetet. Az ehető kanál megalkotására a műanyag felhasználás csökkentése miatt törekedett.

 
Így készül a környezettudatos evőeszköz

Az ehető evőeszköz alapanyaga cirok, rizs- és búzaliszt. A cirok bőségesen termő növény, ráadásul kicsi a tápanyag és vízigénye. Az ehető evőeszköz gluténmentes változatán is dolgoznak.

És ez nem minden. A valóban környezettudatos életmód szellemiségében a termék legyen erőszakmentes is. Így az ehető evőeszköz természetesen vegán termék, tartósítószert nem tartalmaz. Eltarthatósága száraz, hűvös helyen legfeljebb három év. Mmmm... jó étvágyat hozzá!

főzés környezetvédelem üzlet ahimsza

A kanalak többféle méretben készülnek, ezért felszolgáláskor is használhatóak. Elsődleges összetevőjének, a ciroknak köszönhetően  nagyon rugalmas. 15-20 percig képes ellenállni a forró levesnek és a fagyasztott desszerteknek is anélkül, hogy szétesne.

Ellentétben a műanyag eldobható evőeszközökkel, amelyek mérgező és rákkeltő anyagot is tartalmaznak, ehető evőeszközeink rendkívül tápláló és környezetbarát termékek – nyilatkozta Narayana Peesapaty. – A változás elkerülhetetlen. Fogyasztási és termelési mintáink ilyen átalakulása már régóta esedékes. Reméljük, 2017 közepéig már elindul az evőeszközformák változatos gyártása. Kis csészéket is tervezünk.

Íme, a megoldás: edd meg a kanalad! A Bakeys termékek között kanál, villa és pálcika is található, mind teljesen lebomló és ehető. A kanalat sós, édes és natúr ízben is gyártják. 

Többféle ízesítésű kapható, többek között cukor, gyömbér, fahéj, római kömény is szerepel a fűszer alapanyagok között. Az étel elfogyasztása így különleges kulináris élvezet. Annak, aki eldobja, nem kell bűntudatot éreznie. A műanyag kanállal ellentétben, ami szinte az örökkévalóságig szennyezi a környezetet , a Bakey-eszközök eldobás után 5-6 napon belül lebomlanak, ha ki vannak téve az időjárás viszontagságainak.

Az eldobható bio-evőeszközök hagyománya Indiában 


Indiában gyakran láthatjuk, hogy a tányér egy tisztára mosott banánlevél, melyre felhalmozzák a különféle fogásokat. Jóízűen falatoznak úgy, hogy csak jobb kezüket használják az étel felemeléséhez. Ujjaikkal bámulatos ügyességgel kis falatkákat emelnek szájukhoz.

A pohár félig kiégetett agyagcsésze, melyet ha eldobnak, hamar szétmorzsolódik, nem szennyezi a környezetet. A banánlevél az esetleges ételmaradékkal pedig a tehenek és a majmok csemegéje.

Kapcsolódó cikkek

Tovább olvasom

03 okt

Tiszavirág életű címkék az örökkévalóság jegyeivel

Több száz ritka, indiai textilcímkéből készült kiállítás nyílt nemrég Mumbaiban. Nemcsak az India és Nagy-Britannia közötti pamut kereskedelem alakulását mutatják, egyúttal rávilágítanak a gyarmatosító gondolkodásmódra. Jobban megérthető az is, miért jelentős a textil szerepe az indiai függetlenségi mozgalomban. Születésnapja alkalmából ezzel tiszteleghetünk Mahátma Gandhi előtt is, akinek a világ október 2-án ünnepli születésnapját. 2007. óta születésnapját az erőszakmentesség világnapjaként tartják számon.

tradíció történelem üzlet művészet filozófia
Textilgyári címkék a Brit India idejéből

Nagy-Britannia világhatalmi pozíciója jelentős részben India birtoklásán nyugodott.

Egy pillantást vetve a kiállított anyagra, ismét képet kapunk a gyarmatosítás sajátos módszeréből. Az elfelejtett textilgyári címkék e ritka gyűjteménye visszavisz a múltba, és ebből a nézőpontból is megvilágítja Brit India működését. Ezek az 1800-as évek végén és a korai 1900-as években gyártott textilgyári árujegyek, amelyeket a szövetbálákhoz csatoltak, most fontos történelmi leletek. A színes kőnyomatok grafikai tervezése Angliában történt, de Németországban nyomtatták, majd elszállították a távolabbi piacokra, a gyarmati Indiába. Az indiai boltokat elárasztották a brit textilipar pamut termékei, de a címkék az indiai flóra és fauna rajzaival, a hindu kultúra és hitvilág képeivel készültek. Komoly tervezés előzte meg, és tekintélyes szakembereket kértek fel a munkára, hogy az indiai fogyasztók számára vonzóbbá tegyék az árut. Olyanoknak adták el, akiknek a kultúrájáról vajmi keveset tudtak, és akikkel a termelőknek semmilyen közvetlen kapcsolatuk nem volt.

A védjegyek fejlesztése, a tervezési és nyomtatási technikák tisztán feltárulnak, ezek a litográfiák olyanok, mint a képeskönyvek. Ezek alapján követhetjük, hogyan öltözködtek a nők, mi volt a kedvelt élelmiszer, vagy hol voltak a területi határok – mondta Radhi Parekh, annak a kézműves galériának az igazgatója, ahol megszervezték a kiállítást. A textilgyári címke vizuális emlékeztető Brit India kereskedelmére. A címkék, más néven védjegyek a bálák megkülönböztetésére szolgáltak. Nagy-Britannia ipari központjai, mint Manchester és Glasgow megtermelte a pamutárut, majd elszállították Bombay, Calcutta és Amritsar piacaira. Minden valószínűség szerint a kelméhez a gyapotrostot Indiából importálták. Az olcsó nyersanyagokat Angliába vitték, majd a behozott készruhát drágán eladták, megfosztva a helyi lakosságot a munkától és a nyereségtől.

tradíció történelem üzlet művészet filozófia
 Népszerű bazár plakát 1930-ból, mely Gandhi börtönéveit örökíti meg. Bűne és fegyvere: bojkottálta a külföldi termékeket.

Amikor Mahátma Gandhi elindította a Swadeshi mozgalmat 1918-ban, a külföldi ruha bojkottjára szólított fel, egyben a hazai khadi pamut előállításának és kereskedelmének támogatására.

Ezzel párhuzamosan az indiai iparosok elindították az első fonó és a szövő üzemeket Bombay-ben és Ahmedabadban. A Swadeshi mozgalom, a nemzeti önellátás gondolata alapján bojkottálta a brit termékeket. A kifejezés két szanszkrit szóból áll össze, jelentése: sva-deshi, a saját országból.

Nem a tömegtermelés, hanem a tömegek termelése a fontos – mondta Gandhi.

A diákok támogatták a bojkottot, de a gyarmati politika keményen fellépett ellenük. Körlevelet adtak ki, súlyos büntetés terhe mellett megtiltották nekik, hogy bármilyen módon kötődjenek a mozgalomhoz. A hatóságok az oktatási intézményeket arra kérték, hogy szigorú megfigyelés alatt tartsák a tanulókat, és jelentsék a gyanúsakat. Mindez hatalmas vihart kavart, és az indiai tulajdonú nyomdák azonnal elítélték a körlevelet. Főleg Bengálban keltett nagy felháborodást. A tanárok is lemondással tiltakoztak. A hatóságok bezárással fenyegették a Calcutta Egyetemet, amely szerintük csupán „szolga-gyártó ház”(!) volt. De a Swadeshi hatalmas folyóként túlcsordult medrében, és elterjedt egész Indiában.

tradíció történelem üzlet művészet filozófia
Textilcímkék kiállítása

Tiszavirág életűek – ezt a címet adták a rendezők a kiállításnak, hiszen az angol kereskedelem egyszer használatos, eldobható, csupán az áru tartalmára és forgalmazójára utaló védjegyeknek szánta a címkéket. Volt azonban ennek egy érdekes vonása is, amiről a beszállítók nem tudtak. Az eldobásra szánt címkék egy része azért maradt fenn, mert a hindu vallási ikonográfiát használták a képekhez. Az emberek nem hajították a szemétbe, hiszen tisztelték a szentképeket, és a gyűjtők vagy a szertartások kellékeit árusító kereskedők megőrizték, de sok mind a mai napig fellelhető az indiai háztartásokban is. Lehet, hogy régen egy egyszerű ember nem tudta elolvasni a címkére írt szövöde nevét, de mindennap összetett kézzel fejet hajtott az általa nagyra becsült szentkép előtt, tisztelve az örökkévalót, az istenit. A másik földrészen meg a bankjegyek szaporodtak. Vajon melyik kincs lett tiszavirág életű?

Kapcsolódó cikkek

Tovább olvasom

26 feb

Indiát sértő, botrányos megjegyzések a Szilícium-völgyből

Marc Andreessen, aki Facebook bizottsági tag és a Szilícium-völgy egyik befolyásos befektetője kénytelen volt nyílt és határozott bocsánatkéréssel korrigálni a Twitter-en tett korábbi sértő megjegyzését. Sokan felkapták a fejüket az Indiát ért pimasz bejegyzésre. A Szilícium-völgyben mintegy 90.000 indiai szakember dolgozik, beleértve a Google vezérigazgatóját, Sundar Pichait is. Ráadásul a negatív megjegyzéseket illetően nem ez az első eset.

Szilícium-völgy üzlet hírességek
A Facebook egyik bizottsági tagja posztolt Indiára nézve sértő megjegyzést.
Marc Andreesen nem az első, aki meggondolatlan kijelentést tesz.

Marc Andreessen, akinek közel félmillió odaadó híve van a Twitter-en, február elején ezt az Indiát megalázó megjegyzést engedte meg magának: "A gyarmatosítás-ellenesség gazdaságilag évtizedek óta katasztrofális az indiai embereknek. Miért hagynák abba most?"

A Facebook alapítója, Mark Zuckerberg írt egy nyilatkozatot saját Facebook oldalán. Andreessen megjegyzéseit „mélyen nyugtalanító”-nak nevezve felszólította a korrigálásra. Kijelentette: "India már személyesen fontos nekem… engem rendkívül inspirál, mennyi előrelépést tett India, egy erős nemzetet építve, mely a legnagyobb demokrácia a világon. Alig várom, hogy megerősítsem a kapcsolatomat ezzel az országgal."

Másnap reggel, a nyilvánvaló és jogosan intenzív felfordulás miatt, s nehogy PR-katasztrófa fenyegessen, Andreessen visszalépett: „Tegnap este a Twitteren tettem egy rosszul tájékozott és meggondolatlan megjegyzést India politikájával és gazdaságával kapcsolatban. Tisztázni szeretném, én 100%-osan szemben állok a gyarmatosítással, és 100% -ban támogatom a függetlenséget és a szabadságot bármely országban, többek között Indiában is. E nemzet nagy csodálója vagyok, és az indiai embereknek is, akik csak kedvesek és nagylelkűek voltak velem sok éven át. Elnézést a sértő megjegyzésem miatt, teljesen és fenntartás nélkül visszavonom. Bízom benne, hogy a jövőben az ilyen témákat érintő kommentárok több bölcsességgel és tapasztalattal rendelkeznek majd, mint az enyém.”

Nem ez az első alkalom a Szilícium-völgy Indiával kapcsolatos ügyetlen kijelentéseire. Tavaly az Airbnb társalapítója és vezérigazgatója, Brian Chesky tett egy buta összehasonlítást Gandhival kapcsolatban. Mivel az Airbnb akkor éppen jogi küzdelmeket vívott a new york-i lakásbérleti törvény miatt, Chesky gyerekesen azt írta: „Gandhit sem koronázta volna gyors siker, ha India akkoriban megpróbálja korlátozni a lakásbérlést.” Mondani sem kell, mennyire igénytelen hasonlat volt, mindenki tudta, hogy az Airbnb jogi küzdelmei össze sem hasonlíthatók a gyarmati India élet-halál harcával. Chesny sokak szerint egy szerény, megfontolt srác, a bocsánatkérés itt sem maradt el: "Amit tweeteltem korábban, meggondolatlan volt. Sajnálom. Soha nem akartam összehasonlítani munkánkat a történelem egyik nagy vezetőjével."
 
A mostani botrány után a Szilícium-völgyben dolgozó indiai közösség reakciója is gyors volt: Az olyan emberek, mint amilyen a Facebook igazgatósági tag, Marc Andreessen is, olyan helyről beszélnek, ami hatalmas kiváltsággal rendelkezik, és még mindig rendkívül helytelenül szólnak” – mondta Rohit Sharma, a True Ventures egyik befektetője. – „Az Indiában élők igényei ugyanazok, mint valakinek, aki San Franciscóban lakik. Hogy meri másképp állítani?”

Szilícium-völgy üzlet hírességek
Venky Ganesan, Menlo Ventures

A képen látható Venky Ganesan közgazdász és mérnöki diplomával rendelkezik. Miért folyik a harc? A becslések szerint Indiában 500 millió potenciális internet-felhasználó van, s már ez a tény egy külön gazdasági elemzést igényelne. A hálózatsemlegességet tartva szem előtt, hosszú vajúdás után megszületett a döntés, a Facebook Free Basics szolgáltatását blokkolták. Ezzel egyébként csak egészségügyi, oktatási és álláskeresési oldalakat nézhettek volna a felhasználók. Az indiai távközlési hatóság differenciált árképzést biztosít a különféle adatátviteli szolgáltatásoknak. Venky Ganesan, a Menlo Ventures befektetési vállalkozás ügyvezető igazgatója remekül összefoglalta: „Az ingyenes szolgáltatás, a Free Basics egy kicsit  úgy tűnhet, mint a gyarmatosítás: néhány ajándékért cserébe a szabadságot kell feladni.  A kolonizáció Indiában a Keleti-indiai Társaság árucsere lépéseivel kezdődött – mondta Ganesan. – Az indiaiak általában nagyon óvatosak az idegenekkel, akik ajándékokat hoznak a kereskedelem nevében.”
A Szilícium-völgy ilyen értelemben a gyarmatosítás egyik formája is lehet. A Facebook, a Twitter, a Google és a többi az ellenőrzésért cserébe felajánl egy ingyenes szolgáltatást. Az ellenzők azonban nem akarnak egy multicégek által irányított életet.
 
Azt korábban Zuckerberg is beismerte, hogy a hangzatos „ingyen” internet nem felel meg a valóságnak. Továbbá inkább a nagyvállalatoknak kedvez. Az sem mellékes, hogy csak a Facebook által engedélyezett tartalmak lennének elérhetőek. Akik a nyílt internetért küzdenek Indiában üdvözölték a tilalmat. „Ez nagyszerű hír –mondta Kiran Jonnalagadda, a Save the Internet (Óvd az internetet) kampány tagja. – Ez az, amire ebben az országban szükség van.” A Google vezérigazgatója, Sundar Pichai is gyorsan reagált a kollektív borzongásra, akárcsak az indiai vállalkozók: „A döntés demokratikus folyamat eredménye, amely egyszerre volt szigorú, átfogó és rendkívül bátor.”

Kapcsolódó cikkek: 

Tovább olvasom

10 okt

A divat indiai királynője

Anita Dongre az egyik legsikeresebb és legnépszerűbb divattervező Indiában. Nyugati és hagyományos viselet, valamint ruházati kiegészítők, ékszerek jellemzik a cég arculatát. A modern Indiára összpontosít, a tiszta, elegáns vonalak jellemzik, ugyanakkor Rádzsaszthán gazdag öröksége is megihlette. A művészi hagyományos szövési technikák felélesztésével és a mesteri kivitelezéssel újrateremti India fejedelmi pompáját. Anita vegán, számos jótékonysági munkája mellett a PETA, a híres állatvédő szervezet aktív tagja is.

tradíció ahimsza foglalkozások hírességek indiai ruhák üzlet indiai nők
Anita Dongre a divat indiai királynője újrateremti India fejedelmi pompáját. Szépségének egyik titka, hogy vegán, vagyis semmilyen állati eredetű terméket sem fogyaszt, mézet és tejterméket sem.


Anita Dongre divattervezést Mumbaiban, a Női Egyetemen tanult. Ez a központ 1916-ban alakult azzal a nyilvánvaló szándékkal, hogy beteljesítse küldetését „a nők szerepének megerősítését”. Anita 1998-ban indította el az első nagy, 300 négyzetméteres üzletét Mumbaiban. A tervezés, gyártás, kereskedelem és marketing szálai egyaránt az ő kezében futnak össze. A General Atlantic egyike a világ vezető jótékonysági szervezetének. Ügyvezető igazgatója Sandeep Naik véleménye szerint Dongre olyan divatot alkotott meg, mely exkluzív, mégis elérhető, és nem csak a kiválasztott kevesek számára. 
 
Gyerekként sok időt töltöttem a nagymamám házában, Dzsaipurban, és teljesen beleszerettem a szépséges rádzsasztháni stílusba, a színes piacok, az építészet, a népviselet egyaránt elvarázsolt – meséli. – Mindig is szenvedélyesen érdekelt a művészet, mindenekelőtt az indiai szövőipar és a kézművesség. Divattervező munkámban megmutatkozik a filozófiám is. Minden márka tükrözik a személyiségemet és személyes meggyőződésemet. Mindig is szerettem volna tenni valamit a hagyományos indiai kézművességért, amely annyira valóságos, természetes és gazdag. Vissza akartam állítani az indiai kézműves-örökség hagyományait.

tradíció ahimsza foglalkozások hírességek indiai ruhák üzlet indiai nők
Anita Dongre óriásira duzzadt cégében 60 városban 2500 embert foglalkoztat.


 
A tradicionális kézművesség és India gazdag kulturális öröksége megihlette, minden kollekcióija tükrözi ezt a szeretetet és csodálatot. Anita Dongre föld-, öko- és állatbarát, aki szilárdan hisz a szerves és természetes anyagokban. Az Anita Dongre Divatház megnyitásával egy hosszú dédelgetett álma vált valóra. Több mint 2500 alkalmazott dolgozik irányítása alatt, 60 városban  650 értékesítési hely áll a vásárlók rendelkezésére, köztük 150 exkluzív márkaüzlet. A nemzetközi piacon is megjelent. A kézzel festett gazdag színárnyalatú selymek mellett a pamut és a brokát is keresett cikk. Méltán híresek menyasszonyi ruhakölteményei is.
 
A cég design csapata elutazik a falvakba, hogy tanulmányozza a kézművességet, és így hozzon létre egy kortárs divatot. Szorosan együttműködnek civil szervezetekkel és kézművesekkel több indiai államban is. A női kézművesek foglalkoztatása terén is óriási szerepük van. A takácsok megérdemlik, hogy tisztességes béreket kapjanak, így biztosítani tudjuk a kézi szövésű minőségi alapanyagok előállítását, és megőrizhetjük kulturális örökségünket – hangsúlyozta az üzletasszony.

tradíció ahimsza foglalkozások hírességek indiai ruhák üzlet indiai nők
Anita Dongre az India 50 legbefolyásosabb nők listára is felkerült. Számos tervezői díjat is elnyert.

Számos díjat nyert: az Indiai Kereskedelmi Kamara Kiváló Divattervező díjától az Inspiráló tervező kitüntetésen át a legjobb női nyugati viselet elismeréséig. 2011-ben szerepelt a Fortune magazinban, egyike volt annak az 50 legbefolyásosabb nőnek Indiában, akikre felfigyeltek az üzleti életben. Egyik évben ő kapta a PETA humanitárius díját. Az állatok iránti együttérzése nemcsak abban mutatkozik meg, hogy vegán életmódot folytat, hanem abban is, hogy divatos ruhakompozíciói megalkotásakor nem használ semmilyen bőrt.

Kapcsolódó cikkek

Tovább olvasom

30 szept

Facebook, Google, Apple, Microsoft és NASA indiai szálak 

India miniszterelnöke, Narendra Modi amerikai látogatása során olyan kiemelkedő vezetőkkel találkozott, mint Sundar Pichai a Google és a Satya Nadella a Microsoft vezérigazgatói. Mindketten indiai származásúk, miként Naren Gupta, az Integrated Systems (ISI), a világ egyik vezető szoftverfejlesztő cégének társalapítója és vezérigazgatója is, aki egyébként segített megszervezni Mr. Modi látogatását is. A NASA négy profilembere közül kettő szintén indiai.

Tipp: Ismert meg a misztikus Indiát>> Indiai utak 2018-ban

tudomány hírességek üzlet Nobel-díj Két nagyhatalom találkozása. India lakossága 1,25 milliárd, a Facebook birodalma 1,5 milliárd felhasználó. Nandra Modi és Mark Zuckenberg találkozása történelmi pillanat. Magánemberként és hivatalos mivoltukban is mindketten élnek a másikuk által képviselt értékekkel.

A New York Times cikke párhuzamba állította India miniszterelnökét, Narendra Modit és a Facebook vezérigazgatóját Mark Zuckerberget. A politikus 1,25 milliárd ember miniszterelnöke, a Facebook pedig 1,5 milliárd aktív felhasználót mondhat magáénak. Mark Zuckerberg visszaemlékezett indiai útjára, melyet Steve Jobs unszolására tett meg, s amely döntő szerepet játszott a Facebook fejlődésében.

Az elején, amikor a dolgok nem igazán mentek jól, és egy csomó ember meg akarta venni a Facebookot, találkoztam Steve Jobs-szal, és ő azt tanácsolta, hogy látogassak el Indiába, ottani templomokba. Annak idején ő is megtette, amikor az Apple jövőképén gondolkodott - mesélte Zuckerberg. Így elrepült Indiába, ellátogatott jónéhány templomba, és majdnem egy hónapot töltött ott az országot járva. India nagyon fontos a cég történetében, jelentette ki Mark Zuckerberg. Az Apple vezérigazgatója, Tim Cook is kiemelte a miniszterelnökkel való találkozón: Az Apple-nek egyedi kapcsolata van Indiával. Alapítója, Steve Jobs Indiába járt inspirációért.

Mr. Modi mély társadalmi változásokra törekszik, és rutinszerűen használják a közösségi médiát. Ő a világ egyik legnépszerűbb embere a Twitteren, közel hétmillió követője van. Amerikai útja során, a napokban a Szilícium-völgyben tett látogatást. Vendégül látta Sundar Pichai, a Google vezetője valamint Satya Nadella, a Microsoft frontembere is. Narendra Modi kifejtette a "Digitális India" kezdeményezéssel kapcsolatos terveit. Ez egy olyan vállalkozás az indiai átalakulás skáláján, ami talán páratlan az emberi történelemben - mondta. Néhány hozzászólás:

tudomány hírességek üzlet Nobel-díj Satya Nadella, Microsoft CEO

Satya Nadella, a Microsoft vezérigazgatója:

"A digitális technológia elősegíti a kapcsolatteremtést, az iskolák közötti eszmecserét szerte a világon, Nanyukitól Srikakulamig" -vagyis Kenyától a szülővárosáig. Srikakulamig Dél-Indiában, Andra Pradés államban található. A Microsoft különös figyelmet szentel az indiai ifjúság segítésére oktatási projektek támogatásával és menedzselésével. A képen Satya Nadella India miniszterelnökével, Naredra Modival beszélget.

Tovább olvasom

«
12

India Hangja

blogavatar

India elgondolkodtat. Valami, misztikum hatja át évezredek óta, amitől a legnagyobb káosz is harmóniává lesz. Ezt a békét kutatja az India Hangja csapata. Olykor indiai vagy éppen nyugati napi aktualitásokra reagálunk, máskor pedig az ősi bölcsek szavait vesszük elő. Jó olvasást és jó utazást kívánunk India szellemi tárházában! Adó 1% India Klub Alapítvány – Adószám: 19561383-2-43

Bharata a Facebookon